Десна, Дніпро, Прип’ять: економічні і екологічні наслідки занедбання

 -  22379


Анатолій Артемчук, Екс-начальник державної екологічної інспекції Київської області, громадський діяч

За часів незалежності в Україні практично нічого не було зроблено для покращення екосистем найбільших річок – Десни, Прип’яті та Дніпра. А це викликає ряд економічних та екологічних проблем: прямо впливає на екосередовище, економіку цілих регіонів, не надає можливості в повній мірі використовувати ці річки як транспортні артерії.

Екологія

Річка Дніпро з потужною течією перетворюється на “стояче болото”. Дніпро перегороджено дамбами. Це уповільнює рух течії, сприяє швидшому прогріванню води, разом з хімічними скидами, і цвітінню.

На сьогодні виявлено 56 мілин у межах Києва.

Вода це одна з першочергових потреб людини. Великі міста, особливо Київ, в останні роки потерпають від різних екологічних катаклізмів. Забруднення водойм відображається на економіці країни в цілому і дуже б’є по здоров’ю усього населення. Вода з під крана не відповідає стандартам питної. І це не тільки через зношеність інфраструктури, а й через забруднення усіх вод, в тому числі й підземних. На додаток – неможливо використовувати рекреаційний потенціал Дніпра через цвітіння.

Економіка

Річки Прип’ять і Десна потребують виконання днопоглиблюаальних робіт, щоб була можливість запустити по них судноплавство. Особливо це стосується Прип’яті, де вантажопотік з Білорусі до України і назад можна відновити з найближчою навігацією. Президент Білорусі Олександр Лукашенко зазначив, що судноплавство по Дніпру вигідно обом країнам, і питання стоїть тільки в одному – поглибленні дна в річках України. Адже у своїй частині русла річки Прип’ять Білорусь вже виконала днопоглиблювальні роботи.

Щоб використати економічні можливості судноплавства потрібне тільки бажання української влади. А головне – вирішення цих невідкладних питань поліпшить екологічну ситуацію в басейнах цих річок і українці стануть здоровішими.

Наші західні сусіди постійно дбають про свої водні артерії і заробляють на цьому сотні мільйонів євро. Наприклад, річка Шпрее в Берліні.
Корисним для нас є приклад відновлення Рейну, який із «стічної канави» Європи знову перетворився на гордість країн які розташовані на його берегах.

Уряд в найкоротші терміни має вирішити ці питання. Для цього потрібні не стільки величезні кошти з держбюджету, скільки дозволити приватним структурами займатися днопоглиблюваними роботами в руслах цих річок. Нинішній владі потрібно забрати корупційну складову і бізнес сам все зробить.

Анатолій Артемчук, Екс-начальник державної екологічної інспекції Київської області, громадський діяч

22 рекомендовано
comments icon
0 notes
379 views
bookmark icon

Коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

7 min